Lucrurile se mișcă rapid în vestul țării, unde autoritățile locale au început să se implice în realizarea de proiecte de infrastructură cu finanțare europeană. Consiliul Județean Bihor a scos la licitație centura orașului Beiuș, un proiect cu o valoare de 70 de milioane de euro.
Centura orașului Beiuș va scoate în afara orașului traficul de pe DN76 Deva – Oradea. Proiectul a fost transferat de la compania națională de drumuri CNAIR la Consiliul Județean Bihor după rezilierea contractului cu Copisa, compania spaniolă care a lucrat la reabilitarea DN76 între Deva și Oradea. Centura Beiuș face parte dintr-un proiect mai amplu, care include și centura orașului Ștei, la sud de Beiuș.
„S-a publicat în sistemul electronic de achiziții documentația licitației pentru centura municipiului Beiuș, după ce Autoritatea Națională de Achiziții a verificat conținutul și condițiile propuse, având în vedere valoarea ridicată a lucrărilor – 70 de milioane de euro. Lucrările sunt complexe (3 pasaje supraterane și 2 viaducte de peste 700 de metri lungime fiecare) și vor trebui finalizate până la sfârșitul anului 2023. Proiectul tehnic face parte din documentație, iar dacă procedura de licitație se va derula fără probleme, lucrările ar trebui să înceapă în primăvara anului viitor”, a scris pe Facebook Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.
Finanțarea lucrărilor se va face din fonduri europene prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), iar durata efectivă a lucrărilor va fi de 18 luni. DN 76 Deva – Băile Felix- Oradea este drumul european care face legătura între autostrada A 1 Sibiu – Nădlac şi autostrada A3 – Autostrada Transilvania (Biharia – Borş).
Șoseaua de centură a orașului Beiuș nu este singurul proiect de infrastructură derulate de Consiliul Județean Bihor. În parteneriat cu Consiliul Județean Arad, în cadrul Alianței Vestului, CJ Bihor construiește un drum expres între Oradea și Arad, cu o lungime de 119 kilometri. Finalizarea lucrărilor la acest obiectiv este prevăzută pentru 2025. De asemenea, Bihor participă și la modernizarea liniei de cale ferată Oradea – Arad – Timișoara, un proiect de 800 de milioane de euro care va fi susținut, de asemenea, din fonduri europene.